Vitrin mankeni ihtiyacınız mı var? O halde nihai vitrin manken
satın alma rehberi – bilmeniz gereken 10 şey ile karşınızdayız.
Görsel mağazacılık, giyim, ayakkabı, mücevher (ve
giyilebilir ürünlerle ilgilenen herhangi bir kurulum) işinde kraldır.
Müşterilere, ürünlerinizde nasıl görüneceklerine dair net bir resim sunar.
Ürünleri denemeden önce onları cezbeder. Ve görsel mağazacılık fikirleri
gelişirken, mankenler hala popüler seçenek.
Giyim mağazaları, pop-up mağazaları, kuyumcular, modacılar
ve profesyonel tüccarlar bir asırdan fazla bir süredir mankenler kullanıyor.
İnsan biçimleri, ideal görsel ticaret ortamı oluşturur. Bununla birlikte,
görsel mağazacılığın faydalarından yararlanmak için başka bir mankenden daha
fazlası gerekir - görünüm, stil ve daha fazlası gibi yönlerden doğru mankeni
alır! Neyse ki, mankenler neredeyse gerçekçi hale geldi.
Peki, ihtiyaçlarınız için ideal mankeni nasıl satın
alacaksınız? Bu kılavuz, sorularınızı yanıtlar ve size mankenlerin nasıl
çalıştığına dair daha derinlemesine, daha geniş bir fikir verir.
İlk: Vitrin Mankeni Türlerine ve Stillerine Genel Bakış
Mankenler her şekil, renk ve boyutta gelir. Bununla
birlikte, hepsi dört türe ayrılabilir:
Tam Vücut Mankenleri
Tam vücut mankenleri, baştan ayağa tüm parçaları içerir.
Çeşitli şekillerde, renklerde ve boyutlarda gelirler. Üst düzey markalar,
gerçek hayat modelinin etkisini taklit edecek şekilde tasarlandıkları için
gerçekçi görünüyor. Basit olanlar, temel vücut formu dışında birkaç ayrıntıyla
gelir.
Hayalet Mankenler
Hayalet manken, teknolojinin modayla buluştuğu birçok
noktadan biridir. Bu şekilde adlandırılırlar çünkü giysiler giyindiklerinde
hareket ediyor veya yüzüyor gibi görünüyor. Bu, bir raster grafik
düzenleyicinin kullanılmasıyla mümkün olur. Düzenleyici, dans eden veya hareket
eden bir kişi gibi etkileşimli görüntüler oluşturmak için kullanılan bir
bilgisayar programıdır. Mankenler çok yönlü olduğu için gerçek hayat modeline
çok yakındır - neredeyse her vücut parçası hareket ettirilebilir.
Elbise Formu
Mankenler
Vücut kıyafet formlarını hayalet mankenlerin analog
versiyonu olarak düşünebilirsiniz - esnek ve çok yönlüdür, ancak sınırlı bir
şekilde. Bu mankenler, bir giyim eşyasının boyutuna ve şekline uyum sağlayabilir.
Giysi tasarlarken ve sergilerken tasarımcıların boyutlarını ve şekillerini
gerektiği gibi değiştirmelerine olanak tanıyan tuvalden yapılmıştır.
Bağımsız Manken
Parçaları
Tam vücut mankeni yapmak farklı parçalar gerektirir. Bu
parçalar tek başına bağımsız mankenler olarak da sunulabilir. Üst vücut
kıyafetlerini sergilemek için gövdeler, pantolonları sergilemek için bacaklar,
kolyeleri sergilemek için boyunlar veya manken perukları sergilemek için
kafalar (ve aklınıza gelebilecek hemen hemen her şey) olabilirler.
Alışveriş Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Faktör
Bir mankenin her yönü ve kullanımı önemlidir.
Aşağıdakilerden biri için alışveriş yaparken göz önünde bulundurulması gereken
on faktör vardır:
1. Kullanım amacı
Mankenle ne yapmayı düşünüyorsun veya hangi iş kolundasın?
Moda ve giyim içindeyseniz, ürün yelpazenizi sergilemek için tam vücut
mankenlerine ihtiyacınız olabilir. Kuyumcuysanız, mücevher parçalarınızı
sergilemek için ihtiyacınız olabilecek tek şey kollar ve boyun gibi bağımsız
parçalardır. Bir moda tutkunuysanız ve çok seyahat ediyorsanız, seyahatin
stresine dayanabilecek dayanıklı ve zorlu bir mankene ihtiyacınız olacak.
Mesele şu ki, işletmenizin her yönü, almanız gereken manken
türünü belirler. Bu nedenle, satın almadan önce bunu iyice düşünün.
2. Müşteri
Demografisi
Belirtildiği gibi, müşterileriniz ürünlerinizi giyerken
kendilerini resmediyorlar. Satmak zorunda olduğunuz her şeyle nasıl
görüneceklerini bilmek istiyorlar - düzinelerce kıyafeti deneyen müşterilerle
deneyime sahip olmalısınız, değil mi? Ayrıca mallarınızda nasıl
hissedeceklerini bilmek isterler. Modelleme pozundaki kusursuz manken kadar göz
alıcı hissedecekler mi? Spor kıyafetlerinizi sergileyen aksiyonlu manken kadar
güçlü ve atletik hissedecekler mi?
Mağazanıza girdikleri anda onları temsil eden mankenler
kullanarak meraklarını gidermelisiniz. Peki, müşterilerinizin çoğu nasıl
görünüyor? Mağazanızı ziyaret ettiklerinde nasıl bir görünüm ve deneyim
arıyorlar? Yeterince vızıltı yaratırsanız, hangi ürünler askılardan uçup gider?
Gençlere yönelik ürünlerde uzmanlaşıyorsanız, vitrinleriniz
için çeşitli çocuk mankenleri uygundur. Bir spor giyim butiği işletiyorsanız,
manken ekranınız sporcular gibi görünmeli ve poz vermelidir. Ve genel bir
perakende mağazasını yönetiyorsanız, mağazanızın her bölümü için erkek ve kadın
mankenler almalısınız.
Bu durumda dikkate alınması gereken birkaç faktör vardır:
renk, beden, cinsiyet ve daha fazlası! Her şeyi doğru yaptığınızdan emin olun
ve olabildiğince kapsayıcı olmaya çalışın.
Unutmayın: Görünüş, görsel mağazacılık söz konusu olduğunda
her şeydir ve görünüş, çoğu bilgisiz insanın yanlış gittiği yerdir. Ürünleriniz
ne kadar iyi olursa olsun, mankenlerinizle anında özdeşleşemezlerse
müşterileriniz kapatılacaktır!
3. Mağaza / Marka
Resmi
İnsanlar mağazanızı gördüklerinde veya markanızı
düşündüklerinde aklına ne geliyor? İdeal olarak mağazanızı nasıl görüyorsunuz?
Mağazanızın hem küçük hem de büyük her yönü markanızın
imajına katkıda bulunur. Sattığınız türden mallarla başlar.
Mağazanın ortamı ve düzeni de önemlidir (bu, görsel
mağazacılığın temelidir).
Ve bu durumda mankenler de çok önemlidir. Markanızın hikâyesini
olabildiğince açık bir şekilde iletmelidirler - doğru boyutu, şekli, rengi,
pozları, malzemeyi seçmek için zaman ayırın ve hatta uygun şekilde diğer marka
unsurlarını dâhil etmek için özel siparişleri dikkate alın.
Faktörler değişiklik gösterse de, hiçbir zaman çiğnenmemesi
gereken yazılı olmayan bir kural vardır: kaliteden asla ödün vermemek. Ucuz,
ikinci el kıyafetlerle uğraşsanız bile, en iyi parçalarınızın harika bir sunumu
müşterilerin geri gelmesini sağlayacaktır.
4. Tür
Her manken tipi belirli bir amaca hizmet eder, bu nedenle
seçtiğiniz manken büyük ölçüde işinizin niteliğine ve hattınıza bağlı
olacaktır. Ve belirtildiği gibi, her manken türünün faydaları ve eksiklikleri
vardır.
Örneğin, tüm giyim türleriyle ilgilenen bir giyim mağazası
perakendecisi, birden fazla giyim eşyası sergileyebilecekleri ve böylece
müşterilerinizin daha fazla ürün satın almasını sağlayabilecekleri için tam
vücut mankeni kullanması daha iyi olacaktır.
Yarım vücut mankenleri, daha büyük giysi vitrinlerinin
ortasında üstleri ve diğer aksesuarları sergilemek için mükemmeldir.
Manken gövdesi, bacaklar veya manken kafası ekranı gibi
bağımsız bir ekran, pantolonlar, gömlekler veya peruklar konusunda uzmansanız
da kullanışlı olacaktır - ayrıca çalışmak için sınırlı alanınız olduğunda da
kullanışlıdır.
İpucu: Birçok akıllı iş adamı, ne tür bir mankene ihtiyaç
duyduklarını bilmez. Utanmaya gerek yoktur eğer durum böyleyse, doğru işaretler
için profesyonellere danışmanız tavsiye edilir.
5. Malzeme
Mankenler çok çeşitli malzemelerden yapılmıştır. En yaygın
malzeme plastiktir, ancak metal, ahşap, kanvas, fiberglas ve karbon fiber de
popülerdir.
Her malzemenin faydaları ve eksiklikleri vardır. Örneğin,
metalik bir manken dayanıklıdır, ancak aynı zamanda ağırdır, bu da hareket
etmeyi zorlaştırır - şovlarını yolda alan modacılar için ideal olmaz.
Öte yandan plastik bir manken hafif ve esnektir, ancak aynı
zamanda hassastır ve onu mahvetmemek için ekstra özen gerektirir - ve
hatırladığınız gibi, sunum mankenlerle yapılan her şeydir.
6. Statik / Esnek
Mankenler poz verebilir, değil mi? Bunun için
yapılmışlardır. Bununla birlikte, bazıları tek bir sabit duruşta (statik)
kalırken, diğerleri stilleri değiştirebilir (esnek).
Herkesin statik bir manken yerine esnek bir mankeni tercih
etmesi hiç akıllıca değil gibi görünüyor. Esnek mankenler, ürünün en iyi
özelliklerini ortaya çıkarmak için konumlandırılabildikleri için çalışmak
kolaydır. Neredeyse tüm uzuvlar karmaşık pozları bile kopyalamak için hareket
ettirilebildiğinden, bazı mankenler inanılmaz derecede esnektir.
Statik mankenlerin de faydaları vardır. El çantaları ve
mücevherler gibi pazarlamak için karmaşık ayarlar gerektirmeyen ürünler satmak
için idealdirler. Statik yapıları aynı zamanda onları esnek olanlardan daha
dayanıklı kılar - ikincisi uzun ömürlülüğü sağlamak için daha yüksek derecede
bakıma ihtiyaç duyar.
7. Boyut ve Renk
Moda her zaman normal kabul edilenlere meydan okumanın ön
saflarında yer almıştır. Kazanılan eleştiri noktaları olmadan olmasa da, görsel
mağazacılıkta çeşitli temsillerin büyümesi, yok olmayacak olumlu bir güçtür.
Farklı yeteneklere sahip mankenlerin kitlesel olarak benimsenmesini beklerken,
gittikçe daha fazla mağaza, çeşitli ekran dizilerinin müşteri katılımı üzerinde
olumlu bir etkiye sahip olduğunu buluyor.
Satın alma açısından bakıldığında, bu, türü (daha önce
bahsettiğimiz gibi), aynı zamanda boyutu ve rengi de içerir.
Renk söz konusu olduğunda, hem ekranınızın hikâyesini hem de
izleyicilerinizin özelliklerini temsil eden bir renk karışımına sahip olmaya
çalışın. Manken satın alırken, renklerin hem birincil hem de ten rengi olma
eğiliminde olduğunu göreceksiniz, bu nedenle çeşitliliğiniz olduğundan emin
olun. Mümkünse, kapıdan giren herkes mağaza vitrininizle ilgili
olabileceklerini hissetmelidir.
Boyut söz konusu olduğunda gereklilik belirler. Birçok
başarılı mağaza büyük beden ürünler satıyor ve ürünlerini pazarlamak için büyük
beden mankenler kullanıyorlar. Büyük beden kıyafet satıyorsanız, birkaç büyük
beden manken satın aldığınızdan emin olun. Diğer ekranlarda yaptığınız gibi,
artı boyutlu ekranlarınızla aktif bir sahne oluşturmak için aynı zamanı ayırın.
Unutmayın, farklı olan her bir kişinin marka hikâyenize katılmasına yardımcı
olmaktır.
Kapsayıcılık günümüz toplumunda ve özellikle giyim
endüstrisinde çok önemlidir, çünkü çoğu insan diğerlerini görünüşlerine göre
yargılar. Çeşitliliğinizle gurur duyun ve farklı geçmişlere sahip müşterileri
bir araya getirmek için farklı formları bir araya getirin.
8. Ağırlık ve
Taşınabilirlik
Mankeninizi ne sıklıkla hareket ettireceksiniz? Onu farklı
destinasyonlara mı götüreceksiniz yoksa bütün gün mağazanızda mı kalacak?
Mankenler ideal olarak hafif olmalıdır. Bununla birlikte,
daha dayanıklı olduğu düşünülen bazı malzemeler (en sevdiğiniz vitrin mankeni
için metal ayak veya metal taban) ağır olma eğiliminde olacaktır. Mankenleriniz
çoğu zaman tek bir yerde oturacaksa, bu pek sorun olmamalıdır. Ancak çok
seyahat edip mankenlerinizi yanınızda götürmeniz aksilik olacaktır.
Seyahat ana odak noktanızsa ve bir sonraki ticari fuarınız
için teşhir formlarına ihtiyacınız varsa, bir manken kafası veya strafordan
yapılmış diğer parçaları düşünün. Hafif, ucuz ve en çok satan ürünlerinizi tezgâhınızda
gösterecek şekilde özelleştirildiğinde harika görünüyor.
İpucu: Hem
dayanıklı hem de hafif (kolayca taşınabilir) bir manken arıyorsanız, karbon
fiberden yapılmış bir manken seçin. Daha pahalı olabilir, ancak malzeme sert ve
hafif - aynı zamanda güzel görünüyor!
9. Bakım ve
Dayanıklılık
Bir işletmeyi yönetmek çok zahmetli bir iştir! Düzenlenecek
ve biçimlendirilecek giysiler, temizlenecek şeyler, yönetilecek çalışanlar ve
çok daha fazlası var! Sadece ev işlerinizi artıracak mankenler elde etmenin
faydası olmaz, değil mi?
Bazı mankenlerin bakımı diğerlerine göre daha kolaydır.
Örneğin, statik mankenler küçük bir temizlik için çok fazla çalışmaya ihtiyaç
duymazlar. Buna karşılık, esnek mankenler, hareketli eklemlerin korunması
gerektiğinden, aksi takdirde gevşeyeceklerinden, temizlikten daha fazlasına
ihtiyaç duyar. Cam mankenler zarif ancak kırılgandır ve çok dikkatli
kullanılmalıdır.
Satışlarınızı artırmak için fazladan yol kat etmeye istekliyseniz,
bakımla birlikte gelen fazladan iş endişe kaynağı olmamalıdır. Bununla
birlikte, mankenlerinizin özel bir bakıma ihtiyacı varsa, dayanıklılıklarını
uzatmak için bunu kitapta yaptığınızdan emin olun. Mankenin bakım
ihtiyaçlarının anlaşılmasında yardım için tercih ettiğiniz manken
perakendecisine veya üreticiye ulaşmanızda kendinizi rahat hissetmelisiniz.
10. Bütçe ve Ayar
Ne kadar parayla çalışman gerekiyor? Mankenler genellikle
ucuzdur, ancak yüksek kaliteli, gerçekçi mankenlerin bazıları oldukça
pahalıdır.
En pahalı mankenler genellikle en iyi görünen mankenlerdir,
ancak gerçek şu ki, herkes bunları karşılayamaz. Bu nedenle, bütçenizi göz
önünde bulundurun ve olabildiğince daraltın. Tek kural, kalitesiz, standart
altı mankenlerden kaçınmaktır - bunlar size ödediğinizden daha pahalıya mal
olur. Koşullar onu zorlarsa, birkaç pahalı manken alın ve daha sonra daha fazla
para aldığınızda kıtlığı doldurun.
Mağazanızın alanı ve ortamı da dikkate alınacak
faktörlerdir. Mağazanızın baştan çıkarmak yerine dağınık görünmesi için çok
fazla manken kullanmaktan kaçının. Ek olarak, müşterilerin dikkatini çekmek
için mankenlerin stratejik olarak konumlandırıldığından emin olun.
Vitrin Mankenleri Neden Kullanılır? – Faydalar Nelerdir?
Küresel ayakkabı ve hazır giyim endüstrisi yaklaşık 1,5
trilyon dolar değerinde ve bu rakam yıllar içinde istikrarlı bir şekilde
artıyor. Kazanılması gereken çok para var ama çok fazla rekabet var. Akıllı
görsel satıcılar, rekabette bir adım önde olmak için akıllı görsel stratejilerin
gücünden yararlanır, bunların başında mankenler gelir.
Peki, mankenler nasıl yardımcı olur? İşte bu aptalların
önemini kanıtlayan dört temel avantaj:
·
Satıyorlar!
Bir manken üzerindeki kıyafeti fark etmek rafta olduğundan
daha kolay olurdu. Ayrıca, gömlek arayan bir müşteriyi, mankenin üzerindeki
gömleğe yakışırsa, bir çift pantolon almaya ikna etmek de daha kolay olacaktır.
Sonuç olarak, mankenlerin sağladığı görsel mağazacılık satışları artırıyor.
Potansiyel müşterilerin, malınızı kendileri üzerinde resmetmek için çok fazla
hayal kurmasına gerek yoktur ve onları satın almaya ikna etmek daha az ikna
edici olacaktır.
Şu anda piyasada olan kıyasıya rekabet ile satışları artıran
her şey hoş bir ek olmalıdır.
·
Büyüleyici ve Yaşamı Enjekte Ediyorlar
Mankenler, aptallardan başka bir şey olmayabilir, ancak
kapıdan giren çoğu insan için bir şekilde gerçek gibi görünür ve hissederler.
Çarpıcı pozları ve gerçeğe yakın özellikleriyle dikkat çekiyorlar. Işık altında
da güzel görünüyorlar. Bu amaçla, mankenlerin olduğu bir mağaza, olmayan bir
mağazadan daha canlı görünüyor ve daha canlı hissediyor.
Hayatta hissetmeyen bir mağaza daha uzun süre hayatta
kalmaz. Ayrıca moda, görünümün en önemli olduğu iş koludur.
·
Yaratıcılığa İlham Veriyorlar
Mankenler, ürünlerinizi nasıl şekillendireceğiniz ve
eşleştireceğiniz konusunda yeni fikirler ortaya çıkarır. Mağaza sahiplerine
fazladan bir adım atmaları ve rekabette öne çıkmaları için ilham veriyorlar.
Mankenleri sergilemek, müşteri harcamalarını artıracak yeni ayarlar ve
tasarımlar hakkında size fikir verebilir.
·
Maliyet Etkilidirler
Mankenler çeşitli fiyat etiketleriyle gelir ve bazıları
pahalıdır. Bununla birlikte, bir mankenin maliyeti her yıl değer sağlamaya
devam edebilir. Çoğu şirket, görsel mağazacılıkta artan trafik ve satış
şeklinde olumlu bir yatırım getirisi görüyor.
Kısa, İlginç Arka Hikâye
Mankenler o kadar popüler ki, büyük bir sosyal medya
çılgınlığına ilham verdiler: #mannequinchallenge .
İlk olarak 1870'lerde kavramsallaştırıldıklarından bu yana
yaklaşık yirmi yıldır popüler oldukları ortaya çıktı. O zamanlar balmumundan
yapılmışlardı ve sahte dişler ve saçlar da dâhil olmak üzere insan parçalarının
gerçekçi kopyalarına sahiplerdi - o kadar tartışmalıydılar ki, mağaza
sahiplerinin soyunmadan ve değiştirmeden önce mankenleri örtmesini gerektiren
bir yasa vardı.
Mankenler zamanla çok yol kat etti. Lester Gaba gibi
ünlülerin yükselişine ilham verdiler ve Mannequin gibi Box Office filmlerine ilham
verdiler. Ayrıca yukarıda anlatıldığı gibi daha sofistike ve işlevsel hale
geldiler.
Akıllı Alışveriş!
Öyleyse, sonunda mankenlere ihtiyaç duydunuz mu? Kendinize
"nereden manken alabilirim?" Diye mi soruyorsunuz? Buradan daha uzağa
bakma!
Her yerden akıllı perakendeciler, onlara çeşitli ihtiyaçları
için ideal mankenler sağlamak için bize geliyor. Giyim perakende, mücevher,
moda tutkunları, etkinlik planlayıcıları ve daha fazlası dâhil olmak üzere
farklı iş kollarıyla çalışıyoruz! Her türden çok çeşitli mankenleri stoklarız
ve tüm stil, renk ve boyutlar kapsanır.
Mankenlerimiz güzel görünümlü (neredeyse sizin kadar iyi) ve üstün kalitelidir. Ürünlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek ve geniş envanterimize göz atmak için bugün iletişime geçin!
Kaynak : https://mankensepeti.com/
コメント